2009. január 29., csütörtök

Almás lepény


Az almás lepényt én kelt tésztával készítem.

A töltelékhez kell alma, jó sok, cukor és fahéj, ízlés szerint. Az almákat meghámozom, lereszelem, cukrozom és megszórom őrölt fahéjjal, majd állni hagyom. (Ezzel kezdem, és csak utána gyúrom be a tésztát.)
Ha a tészta megkelt, két egyforma részre osztom, tepsi nagyságúra nyújtom, és zsírozott tepsibe simítom, úgy, hogy a tésztának pereme legyen. Megszórom grízzel, rárakom a kicsavart, lecsöpögtetett almát, betakarom a tészta másik felével. (Természetesen azt is elnyújtom.) Egy egész tojást felverek, azzal lekenem a tészta tetejét, és megszurkálom, majd előmelegített sütőben sütöm.
Most kicsit szépítettem a tésztán. A tésztából tettem félre kicsikét, kinyújtottam, kör formákat szaggattam, amit alma formára alakítottam. Tetszett a családnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése