2009. január 25., vasárnap

Csicsókakrémleves

Csicsókakrémleves:

60 dkg csicsóka
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 l húslé (lehet kockából is)
1 zellerlevél
só, bors
1 dl tej
1 dl kefir
levesgyöngy

A csicsókát vékonyan meghámoztam, majd apró darabokra vágtam. A hagymát és a fokhagymát hámoztam, kockára vágtam és 1 evőkanál étolajon megpirítottam. Hozzáadtam a feldarabolt csicsókát, ezt is dinszteltem egy kicsit, majd felengedtem 1 l vízzel. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a zellerlevelet és két tyúkhúsleveskockát. Fedő alatt addig főztem, míg a csicsóka megpuhult. Ekkor leszűrtem, a levét gondosan félreraktam. A zellerlevelet kivettem belőle, a főtt csicsókát botmixerrel pépesítettem. Adtam hozzá közben 1 dl tejet és 1 dl kefirt (mert tejszín éppen nem volt itthon), és a főzőlevet. Újraforrásig ismételten főztem.
Két szelet kenyeret megpirítottam, apró kockákra vágtam, és a leves mellé adtam. A Fiúk azonban kitalálták, hogy ők levesgyönggyel kérik. Igazuk volt, azzal sokkal finomabb lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése