2009. január 25., vasárnap

Káposztás tészta

Káposztás tészta:
Fél fej káposzta
20 dkg lisztből készített tészta
(2 tojás)
vagy víz
kevés zsír, vagy olaj

A lisztből tésztát gyúrunk. A cipóból kicsi darabokat csipkedünk, két tenyerünk közt, vagy az ujjainkkal ellapogatjuk. Én egy tiszta terítőre raktam őket, míg a káposztával foglalkoztam.
A káposzta külső levelét leszedtem, torzsát kivágtam, majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem, lesóztam. (míg a tésztával foglalatoskodtam, addig a reszelt káposzta állt a sóban) Egy kevés napraforgó olajon megdinszteltem, borsoztam, csipetnyi köménymagot adtam hozzá. Sózni ilyenkor már csak módjával, mert a káposzta sós. A tésztát sós vízben kifőztem, és a dinsztelt káposztához adtam. Alaposan összekevertem. Nagyon finom lett!
(Még annyit, hogy én csak egy tojásból és kb. 10 dkg lisztből készítettem a tésztát. Így kicsit sok lett benne a káposzta.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése