2009. január 25., vasárnap

Laposborsó-leves

Laposborsó-leves:
fél kg lapos borsó
20 dkg malac füle, farka vegyesen (vagy egy jó darab tokaszalonna)
2-4 duci gerezd fokhagyma (én fokhagymásan szeretem)
1 kanál zsír
1 púpos kanál liszt
1 csapott evőkanál só
bors

A borsót kiválogatom, megmosom. Be lehet áztatni egy éjszakára, akkor hamarabb fő. Én nem szoktam. A borsót egy nagy fazékban a fokhagymával, a megtisztított disznóságokkal és a sóval kb. 4 l vízzel együtt főni teszem egy nagy fazékban. Addig kell főzni, míg a borsó puhára fő. (Bő három óra) Ennyi idő alatt a hús is megfő. Ekkor a zsírból és a lisztből sötét színű rántást sütök, és a leveshez adom. (Biztos ami biztos, én szűrőn keresztül szoktam a levesbe adagolni a rántást) A rántással együtt még főzöm úgy 10 percig a levest.
Nagyon laktató! Utána csak valami könnyű tésztát adok. (Mondjuk kavart pitét, vagy fánkot.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése