2009. január 25., vasárnap

Marhahúsleves

Marhahúsleves:
  • marhahús (1 nagy szelet, vagy csont, vagy csontos marhahús)
  • sárgaréparépa (kb 2-3 közepes darab)
  • petrezselyem (kb 2-3 közepes darab)
  • zeller (1 szelet - a többi a hűtőben sokáig eláll)
  • zellerlevél (1 kisebb szál is elég, mert nagyon karakteres!)
  • 1 kis fej hagyma
  • néhány gerezd fokhagyma (2-3 db)
  • 1 kisebb krumpli
  • karalábé (1 nagyobb szelet)
  • kelkáposzta ( egy levél, vagy egy kisebb darab)
  • só (Ízlés szerint - egy evőkanállal biztos kell bele, de inkább több!)
  • zöldborsó (egy maréknyi, fagyasztott is jó)
  • szemes bors (8-10 szem; ha borsót is rakok a levesbe, akkor őrölt borssal helyettesítem, mióta a gyerek a borsóval együtt szétharapta)
  • szerecsendió (megkapargatom késsel a szerecsendiót; karakteres fűszer, kevés kell belőle!)
  • ételízesítő/leveskocka (elhagyható - én szeretem)

Reggel a húst hideg vízben főni tettem. (Szép darab hús volt, kb 3 l vizet adtam hozzá) Mikor felforrt, lecsendesítettem, és bezöldségeltem a levest. (beleraktam a meghámozott és darabolt zöldségeket: néhány darab sárgarépát, negyedelve; néhány darab petrezselymet, szintén negyedelve; egy kis fej hagymát; 2 gerezd fokhagymát; 1 kisebb krumplit; 1 darab karalábét; 1 darabka zellert; 1 zellerlevelet; 1 darab kelkáposztát) Ezután még kb egy jó órát lassú tűzön főztem őket, majd adtam hozzá sót. Bő tíz perc múlva, kóstolás után még a fazékba dobtam 2 db marhahúsleves kockát, hagytam összefőni az egészet. Miután megfőtt a hús és a zöldség is, leszűrtem a levest. (A marhahúsost kétszer szoktam, hogy szép tiszta legyen!) Levesbetétnek eperleveles tésztát szavazott meg a család. Igazi erős, karakteres leves lett belőle.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése