2009. január 29., csütörtök

Mini hotdog


Mini hotdog
1 kg liszt
1 evőkanál só
1 élesztő
annyi tej, hogy gyúrható tésztát kapjunk (kb 3 dl)
1 evőkanál zsír
1 tojás
6 virsli

Az élesztőt kevés langyos tejben megfuttatjuk, és a hozzávalókból a szokásos módon tésztát gyúrunk, amit fél óráig langyos helyen kelesztünk. (az eredeti recept szerint nem kell keleszteni a tésztát nyújtás előtt) Virsli nem szükséges még ebben a fázisban!
Négy egyenlő részre osztjuk, és egyenként kerekre nyújtjuk, majd a körlapokat felvágjuk, mint a pizzát. Én minden lapot 16 darabra vágtam. Természetesen lehet 8 vagy 4 darabra vágni, akkor nagyobb kiflik lesznek, de szerintem kisebbre, azaz több darabra vágni már nem érdemes.
A virsliket először harmadoltam, majd minden darabot 4 egyenlő részre vágtam hosszában. A virsliket a körszeletek külső részére helyezem, és feltekerem a kiflit.
Zsírozott tepsire helyeztem őket, felvert tojással lekentem, hagytam kicsit kelni, majd kb. 180 fokon pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése