2009. január 25., vasárnap

Tupper tészta

Virslis, zöldséges tészta a mikróból

250 g fusili tészta
3-4 db baromfi virsli
fél csomag fagyasztott mexikói vegyes zöldség
kb fél liter tej
ételízesítő

Fontos, hogy magas falú lefedhető mikrózható edényt használjunk. (Én Tupper párti vagyok, de kinek-kinek ízlés szerint) Az edény aljára szórjuk a száraz tésztát. Tetejére a zöldséget, és legfelülre a felkarikázott virslit. Annyi tejjel öntjük fel, hogy a tésztát ellepje. Nem baj, ha a zöldség és a virsli nem áll tejben!
10 percig 600 Watton mikrózzuk befedve. 1-2 perc állás után megkavarom, és attól függően, hogy mennyire főtt meg a tészta visszarakom még 3-5 percre. (Ha mikrosütőben főzök, akkor inkább rövidebb időre állítom be a készüléket, és többször visszateszem.) Ha a tészta megfőtt, akkor ízesítem 1-2 mokkáskanál ételízesítővel. Azért nem hamarabb, mert akkor nagyon megkeményedik az étel. Mire a tészta megfő, addigra a zöldség és a virsli is elkészül. Ha sok leve maradt, akkor még 1 percre fedő nélkül visszarakom.
Melegen és hidegen is finom!
Készítettem már idényzöldségekkel is.
Az eredeti recept tej helyett tejszínt ír, de én már régóta tejjel készítem.
A virsli helyettesíthető sonka felvágottal, vagy bármilyen maradék főtt vagy sült hússal is. A zöldségek is szabadon variálhatók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése