2009. január 27., kedd

Túrógombóc

Túrógombóc:
Fél kg túró
4 tojás
csipet só
cukor (elhagyható)
2 dl búzadara
2 evőkanál étolaj
prézli

A túrót villával áttöröm, hozzáadom a sót, a cukrot, (nem tudok pontos mennyiséget mondani, mert kóstolgatni szoktam ) és a tojások sárgáját. Hozzáadom a grízt is. A tojások fehérjét habbá verem, és óvatosan, kanalanként óvatosan adagolva belekeverem a túróba. Ha nagyon lágynak érzem a masszát, akkor még egy kis grízt keverek bele. Ezután néhány órára a hűtőbe teszem, hogy egy kicsit megszívja magát a gríz. (Ez el is maradhat, de akkor lehet, hogy valamennyivel több búzadara kell hozzá.)
A zsemlemorzsát kevés étolajon megpirítom. Én ehhez is szoktam kevés cukrot adni, de már csak akkor, mikor a pirított morzsa kész, és levettem a tűzről.
Egy nagyobb fazékban vizet forralok egy csipet sóval. Mikor már forr, akkor nedves kézzel gombócokat formálok a túrós masszából és óvatosan a forró vízbe engedem. (A kész gombócok feljönnek a víz tetejére. Szűrőkanállal kiveszem, és nagyon óvatosan a pirított morzsába forgatom. Nálam ez a legveszélyesebb művelet, itt ha nem vagyok elég óvatos széteshet a gombóc.
Olvastam itt több bejegyzésben, hogy megkeményedik a túrógombóc. Nekem nem szokott. A közepe inkább krémes.
Nagymamám a túrógombócot sósan készítette. Nem adott hozzá cukrot egyáltalán. És tejföllel meglocsolva tálalta. Nálunk a menzán szintén sós túrógombócot készítenek, tejföllel és kristálycukorral tálalják, mártogatni kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése