2009. január 27., kedd

Túrós lepény

Tészta:
fél kg liszt
6 dkg zsír, vaj, vagy margarin (legjobb a zsír - de csak a házi!)
csipet só
5dkg cukor
2 tojás sárgája
fél csomag élesztő
3 dl tej

Az élesztőt egy csipet cukorral kb. 1 dl langyos tejben felfuttatom. Fontos, hogy a tej langyos legyen, ne forró! A cukor "érje" az élesztőt! Én előbb az élesztőt morzsolom a meglangyosított tejbe. (Mostanában a mikróban langyosítom. Fél perc, kb. 600 Watt.)
Míg az élesztő felfut, addig a lisztet elmorzsolom a zsírral, a megmaradt langyos tejben feloldom a cukrot és a sót.
A liszt közepébe vájt lyukba öntöm a cukros-sós tejet, a megfuttatott élesztőt, ide ütöm a tojások sárgáját, és lágy tésztát gyúrok.
Langyos helyen duplájára kelesztem.

Töltelék:
kb. 70 dkg túró
kb. 20 dkg cukor
2-3 evőkanál búzadara
csipet só
2 tojás

Tetejére:
fél l tejföl
1 evőkanál cukor
1 tojás
1 evőkanál liszt


A túrót villával áttöröm, hozzáadom a sót, a cukrot, a tojásokat és annyi búzadarát, hogy még jól keverhető legyen. (amennyit felvesz)

Összeállítás:
A kelt tésztát tepsi nagyságúra nyújtom, zsírozott, lisztezett tepsibe simítom, úgy, hogy egy kis pereme is legyen. Rásimítom a túrótölteléket.
A tejfölt elkeverem a cukorral és a tojással, és a túró tetejére simítom. Villával kicsit megcifrázom. 200 fokon kb. fél óráig sütöm. Mindenképpen végezzünk tűpróbát!

Megjegyzés:
Ez a mennyiség egy nagy tepsire, vagy két közepes tepsire elég. Utóbbi esetben a sütési idő kevesebb lesz!

5 megjegyzés:

  1. Én megsütöttem, és isteni lett! Mindenki körbedicsérte, míg végül elfogyott. : ) Köszönöm a receptet Neked!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen! Köszönöm, hogy megosztottad velem a sikeredet! Mindig jó olvasni, hogy másnak is bevált a receptem.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Már nem vagyok túl fiatal, de még mindig keresem a Nagymamikám "túróslepény" receptjét. Arra emlékszem, hogy kelt tésztából csinálta, és a túró tetejére nem tett tésztát. Amikor megsült, még langyosan feldarabolta és édes tejfölbe mártotta. Isteni volt!
    A Te recepted nagyon hasonlít rá, azt hiszem egyik nap kipróbálom. Köszönöm, hogy rátalálhattam.
    Nyugdíjas

    VálaszTörlés
  4. Ma nagyon szerettem volna valami finom túrós lepényt sütni. Tegnap épp 70 deka házi túrót kaptam. Erre a receptre is rátaláltam, aztán ezt választottam.
    Isteni!!
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Zsannamanna!
    Nyár elején lakodalomban voltunk egy, a gömöri vidékhez tartozó városban. Megérkezéskor túrós lepénnyel fogadtak, mint hagyományos lakodalmi süteménnyel, isteni finom volt, vissza kellett fogni magunkat, hogy maradjon hely az esti vacsorához is:) keresgéltem a receptet, szerencsére nálad megtaláltam, ugyanaz a krémes finomság, ma sütöttem meg, tökéletes!
    Köszönöm!
    Itt maradok a lapodon, üdv: Margit

    VálaszTörlés