2009. február 22., vasárnap

Pizzás csiga

Pizzás csiga

1 kefír
fél kg liszt
fél dl olaj
fél dl tej+pici cukor+fél kocka friss élesztő
só(ha édeset csinálsz akkor csak egy csipet és 3 kanál cukor)
Ha túl kemény akkor tej ha lágy akkor liszt.(függ a liszt minőségétől, a kefír sűrűségétől)

Az egészből tésztát dagasztani és egy órát meleg helyen keleszteni.

Én szoktam a tésztájába tenni egy evőkanálnyi oraganót is. (én ezt kihagytam)

( Ha van kenyérsütő, akkor a dagasztó-kelesztő program: nálam ez 1.50 perces)

Ha kész kinyújtom- könnyű vele dolgozni és kézzel szoktam- kb. 1 cm vastagságú és 40*20 cm-es téglalappá.

Rákennem a pizzakrémet. (Én erre boltit használok, de lehet saját főzésű is. Érdekes a rendes pizzára én is magam készítem) Reszelek rá egy kevés sajtot, majd a rövidebbik oldalánál fogva feltekerem.

Végül kb. 2 cm vastagságú csigákat gyártok belőle. Megdizájnolom őket és tepsire ültetve még egy kicsit kelesztem, majd a tetejére is szórok sajtot.

Gőzős sütőben, aranybarnára sütöm őket.


A recept a Maszatkonyháról való!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése