2009. március 19., csütörtök

Kétszínű kalács kuglófformában sütve


  • fél kg liszt
  • 6 dkg zsír, vaj, vagy margarin (legjobb a zsír - de csak a házi!)
  • csipet só
  • 5dkg cukor
  • 2 tojás sárgája
  • fél csomag élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 evőkanál kakaópor

A hozzávalókból a szokásos módon kelt tésztát készítettem. Természetesen a kakaót ekkor még nem adtam a tésztához.
Kelesztés előtt kétfelé vettem a tésztát, az egyik felébe belegyúrtam a kakaót.
Amikor megkelt, akkor mindkét tésztát hosszú hengerré gyúrtam, összefontam, és a kuglóf formába helyeztem.
A szilikonos formát használat előtt enyhén átolajoztam. (Azt hallottam, hogy ez felesleges, de én azért minden használat előtt áttörlöm a formát egy enyhén étolajos papírtörlővel.)
A tésztát még hagytam kelni egy negyedórát a formában, majd előmelegített sütőben (190 fok) pirosra sütöttem. Ez úgy 30 percet vett igénybe. Persze tű próbával (műanyag)ellenőriztem a tészta állagát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése