2009. június 9., kedd

Burgonyás szelet

Burgonyás szelet
25 dkg liszt
25 dkg főtt, áttört burgonya
12 dkg zsír
12 dkg porcukor
1 egész tojás
1 sütőpor (ha lehet Váncza:))
fél csomag vaníliás cukor (ha lehet ez is Váncza:))
lekvár

Elkészítés (A Váncza szakácskönyvből szó szerint másolva):

25 dkg lisztet, 25 dkg főtt, áttört burgonyát, 12 dkg zsírral, 12 dkg porcukorral, 1 egész tojással, 1 csomag Váncza-sütőporral és fél csomag Váncza-vanilincukorral összegyúrunk. Felét a tepsi aljára egyenletesen szétnyomkodjuk, kéznél lévő ízzel fél ujjnyi vastagon megkenjük s a tészta másik részét ráhelyezve, villával megszurkáljuk. Forró sütőben sütjük. Sütés után négyzetes darabokra vágjuk és vanilin-szórócukorral bőven beszórjuk. Olcsó, kiadós, kedvelt gyermektészta.

Kiegészítések:
  • Nagyon lágy tésztát kaptam, szükség volt még kb. 4-5 kanál lisztre. (Persze ez a krumpli fajtájától is függ - gondolom.)
  • A tepsit zsíroztam, liszteztem.
  • A tésztalapokat próbáltam tepsi nagyságúra nyújtani. Rendesen alá kellett lisztezni, hogy ne ragadjon le!
  • Házi baracklekvárt használtam.
  • Nem főztem külön krumplit, hanem az ebédből kimaradt krumplipürét használtam. (Izgultam is, nehogy sós legyen a sütemény!)
  • Sajnos nem kaptam Váncza-sütőport, és Váncza-vanilincukrot. CBA márkájút használtam mindkettőből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése