2009. június 22., hétfő

Kinder szelet

Kinder szelet


Tészta:
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál kakaó
  • 2 evőkanál méz
  • 5 dkg vaj
  • 2o dkg porcukor
  • 35 dkg liszt
  • 1 evőkanál szódabikarbóna

A hozzávalókat a liszt és szódabikarbóna kivételével gőz fölött melegitjük, sűrűre főzzük. Ha kihült, akkor hozzáadjuk a lisztet( a szódabikarbónát a lisztbe keverjük). Gyúrható tésztát kell kapni. Ha nem ilyen, akkor adjunk hozzá még lisztet! Nálunk ott kezdődött a gubanc, hogy én még sosem ettem, láttam ilyen tésztát. Nem tudtam, hogy milyennek kell lennie. A tészta piskótának túl sűrű volt, nyújtani túl lágy. Belekentük a zsirozott tepsibe, és piskótaként sütöttük. A második adagot már nyújtottam, két lapban sütöttem. Bevallom nekem az előző módon sütött tészta szebb, és finomabb.

Krém:
  • 3 csomag vanilia izű puding
  • 2 dl tejföl
  • 1 evőkanál liszt
  • 7 dl tej
  • 25 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
A pudingporokból, lisztből és tejből sűrű (nagyon sürü) krémet főzünk. Belekeverjük a tejfölt, és hűlni tesszük. A margarint a porcukorral habosra keverjük, és ha kihűlt a pudingos krém, óvatosan, kis adagokban belekavarjuk. A krémet az egyik lapra kenjük, rárakjuk a másik lapot, csokimázzal bevonjuk. Másnap fogyasztható.
A legtöbb probléma a krémmel volt. Az eredeti recept szerint a tejfölt is bele kellett főzni, és nem irta, hogy nagyon-nagyon sűrűre legyen. Úgyhogy mikor elvált az edény aljától én félrehúztam, nehogy odakapjon. Folyt a krém, ki a tésztából is. Itt vette kézbe a párom a dolgokat, kutatott, kevert, kavart, töltött. És tökéleteset alkotott. De ezt azért sem mondom meg neki!


A mi kinder szeletünk tetejére porcukor került csokimáz helyett. Így is finom, és mutatós lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése