2009. június 22., hétfő

Piskóta tekercs

Piskóta tekercs

Hozzávalók:
8 tojás
8 evőkanál cukor
8 evőkanál liszt
késhegynyi szódabikarbóna
kevés citromlé
lekvár
porcukor


A tojások fehérjét elkülönítjük a sárgájától, és egy nagy tálban a cukorral együtt kemény habot vernünk belük. Ha a hab már elég kemény, hozzáadunk egy kevés citromlevet (vagy egy fél citrom levét), és ezzel még tovább verjük egy kicsit. (Édesanyám szerint ettől nem fog összeesni a piskóta). A masszához óvatosan hozzáadjuk a tojások sárgáját, és jól elkeverjük benne. Én ezt is habverővel szoktam, a legalacsonyabb fokozaton. Majd óvatosan a tojáshabhoz adjuk a lisztet, és a szódabikarbónát. A piskótamasszát lisztezett, zsírozott tepsibe öntjük, és sülni tesszük.
A piskóta sütése kényes dolog. Minden háziasszonynak megvan rá a maga csalhatatlan trükkje. Íme az enyém: Előmelegített sütőbe teszem a tésztát (200 fok), majd kb 5 perc elteltével a hőmérsékletet kb 150 fokra mérséklem. Körülbelül 1 óráig sütöm. Amikor kívülről már késznek tűnik, akkor óvatosan kinyitom a sütőt, és a kezemet a tészta közepére helyezem. Ezt is nagyon óvatosan. Ha még "sziszeg" vagyis hangot ad a piskóta, akkor nem sült meg, össze fog esni. Nagyikám tanította ezt a trükköt, nekem még mindig bejött! (Amúgy 12 éves koromban sütöttem az első piskótámat. Nem dicsekvés, de nem sok piskóta ment tönkre, és volt már dolgom több gázsütővel, most pedig villanysütőm van. Egyedül a légkeverésest nem próbáltam még.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése