2009. június 22., hétfő

Saslik


Saslik:
sertés tarja
csirkemell, vagy comb
húsos szalonna
virsli
hagyma
répa
egyéb zöldségek ízlés szerint
(de az a legjobb benne, hogy igazából bármit nyársra húzhatunk!)

Én így kezdek a dologhoz: egyforma nagyságú kockákra vágom a húsokat. (Az csak egy dolog, hogy én tarját meg csirkét szoktam, bármit lehet!) Felkarikázom a virslit, felkockázom a szalonnát. A húsokat fűszerezem. (Mikor milyen kedvem van. Most grill fúszerkeverékkel szórtam be.) Ezután a zöldségek következnek. Hámozom, karikázom, vagy kockázom. Ha kell fűszerezem. (bár ezt ritkán, átveszi a húsok fűszerét)
Előkészítem a bambusznyársakat, és elkiabálom magam, hogy szabad a vásár! Erre megjelennek a fiúk, és mindenki a saját ízlésének és étvágyának megfelelően elkészíti a saját nyársát. (A második nyársat már általában én fejezem be!)
A nyársakat vékonyan beolajozom, hogy könnyebben lehessen elkészíteni a saslikot.
Általában egy kocka hús, hagyma, répa, virsli, szalonna, hús a sorrend, ezt addig ismétlem míg meg nem telik a nyárs. Ezután egyenként alufóliába csomagolom őket, és tepsibe fektetem. (télen. Nyáron a grillsütő rácsára) Kb 20-25 perc múlva kicsomagolom, és minden oldalán megpirítom. Friss zöld saláta illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése