2009. október 17., szombat

Körtés muffin

Körtés muffin (11 darab)
25 dkg liszt
fél csomag sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 tojás
2 dl tejföl
10 dkg cukor
10 dkg margarin
25 dkg apróra darabolt körte
1 teáskanál őrölt fahéj
színes szórócukor

A sütőt előmelegítem 180 fokra. (Nekem ugye ezt már nem kellett.) A formát sütőpapírral béleljük.
A vajat habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam a tojásokat, a tejfölt, összekavartam. A lisztbe belekevertem a sütőport és a szóddabikarbónát és az őrölt fahéjat. Összekevertem lazán a két masszát, és hozzáadtam a kb. centis darabokra vágott tisztított körtét.
Hiába ügyeskedtem, nekem ez a tésztamennyiség csak 11 mélyedésbe volt elég. A 12. lyukba vizet töltöttem, mert valahol (Bombadil Toma?) azt olvastam, hogy így kell. A muffin finom, puha lett, cseppet sem volt fojtós. Viszont kapásból belenyúltam a forróvízbe, mikor olyan 25 perc múlva kivettem a sütőből a megsült muffinokat.
Ja, a tetejét, hogy csinosabb legyen szórócukorral hintettem meg.

1 megjegyzés:

  1. Kedves zsannamanna megmentettél ! A kisunokám körtés maffint (köjtés maccint) kért, és a tied a legszimpibb, egyszerű,köszönöm.

    VálaszTörlés