2010. január 16., szombat

Püspökkenyér tojásfehérjéből:

Püspökkenyér tojásfehérjéből:

6 tojásfehérje
20 dkg cukor
10 dkg liszt
25 dkg belevaló finomság
(nálam maradék mandulapehely, csoki mikulás és mazsola)

Elkészítés:
A sütőt előmelegítettem 160 fokra.
A szögletes gyümölcskenyér formát margarinoztam, liszteztem.
A tojásfehérjét egy csipet sóval elkezdtem felverni, majd hozzáadtam a cukrot. Kemény habot vertem, majdnem, mint a piskótához. Beleszórtam a lisztet, majd tovább vertem a habot, egy kicsit alacsonyabb fokozaton. Mikor már csomómentes volt, belekevertem a mandulapelyhet, a megmosott, lecsöpögtetett mazsolát, és az apró darabokra tört csoki mikulást.
A kész masszát belesimítottam az előkészített formába, és 160 fokon úgy egy órát sütöttem. (Úgy az 50. perc körül tartottam az első tűpróbát, akkor még ragadt.)

Célszerű egy éjszakát pihentetni, másnap könnyebb szeletelni.

2 megjegyzés:

  1. pillango01@citromail.com2010. augusztus 20. 7:46

    bisztos nagyon finom de hol lehet ijet venni leirom az imélcimem megirnád nekem elöre is köszönöm a tvben láttam tegnap reggel pillango01@citromail.com

    VálaszTörlés
  2. pillango01@citromail.hu2010. augusztus 20. 7:52

    szeretném megtudni holl lehet eszt a finomságot megvenni mert láttam a tévében tegnap és szivesen megkostolnám ird meg lécci az imélemre köszike

    VálaszTörlés